Asi není třeba říkat, že majitelé firem chtějí, aby jim jejich podniky přinášely co největší zisk. A ideálně aby se tato částka neustále zvyšovala. K tomu však potřebují jednak si udržet stávající zákazníky, a za druhé lákat stále nové.

 

K tomuto účelu pak využívají nejrůznější marketingové strategie, které obvykle spočívají v kombinaci několika metod propagace tak, aby se dosáhlo co nejlepšího výsledku. Asi nejznámější propagační metodou mezi širokou veřejností je reklama, zvláště ta televizní. Avšak rozhodně není jediná.

 

penize1

 

Stále více firem začíná využívat také možnost optimalizace webu SEOLight. Ta spočívá v tom, že se internetová stránka firmy upraví tak, aby byla jednak přívětivější pro návštěvníky a lákala je ke koupi, a zároveň aby se odkaz na ni objevil v seznamu výsledků internetového vyhledávače na některém z předních míst, poté, co do něj zadáme určité slovo či frázi.

 

Otázkou však je, zda je tento krok skutečně nezbytný. Jistě, může zvýšit objem prodeje, zvláště v případě, že daná firma navíc provozuje i obchod přes internet, avšak je tento nárůst skutečně tak velký, aby to ospravedlnilo vynaložené náklady?

 

Odpověď je, že zde velmi záleží na konkrétním případu. U velkého nadnárodního koncernu známé značky se to příliš nevyplatí. A není divu, koneckonců její jméno lidé znají velmi dobře, není tedy důvod, aby se propagovala i tímto způsobem.

 

clanek1

 

Na druhou stranu malá, začínající firma, potřebuje využít veškerých dostupných prostředků, aby v současném tržním prostředí přežila. U ní to může znamenat až rozdíl mezi úspěchem a krachem. Je tedy jasné, že jí se do toho investovat vyplatí.

 

Avšak nejde jen o velikost. Malá rodinná firmička, která operuje pouze v malém lokálním měřítku, z tohoto způsobu propagace také příliš profitovat nebude. Je totiž nepravděpodobné, že lidé z celé republiky tam budou jezdit, jen aby vyzkoušeli její produkty.

 

Je tedy vidět, že faktorů je zde více. Proto, pokud si nejste jisti, jaký případ je vaše firma, je dobrým nápadem nechat si zpracovat analýzu. Věřte, že neprohloupíte.